مراحل بهینه سازی و بهبود جست و جوی صوتی
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


جست و جوی‌بار صوتی؛ موضوعی که این ایام آیتم اعتنا متخصصین بهینه سازی قرار گرفته ‎می باشد و توجه قسمت کثیری از کاربران گوگل و دیگر موتورهای جست و جو را به خود جلب کرده است. تا سال های قبلی جست و جوی بار صوتی پدیده‎ای شگفت انگیز برای کاربران بود و آشنایی مورد نیاز برای سرچ با آن را نداشتند. با توسعه و گسترش روز‎افزون تکنولوژی جست و جوی‌بار صوتی(google assistant ،siri ،Cortana) استفاده از این‌راه‎ ی جست و جو روز به روز دانش آموز‎تر و اما قابل یقین‎ تر شد. از این رو کارشناسان وب در فعلا یافتن راهی برای هماهنگ ‎سازی استراتژی‎ های seo با فرایند جست و جو صوتی می‎باشند و همت می‎کنند آن را به زبان محاوره کاربران نزدیک‎تر کنند.

آموزش سئو

دوره آموزش سئو

آکادمی رایا پارس

سهولت و راحتی این نوع جست و جو، از اصلی ترین دلایل بسط سریع این‌شیوه میباشد. این روش جست و جو در هر وضعیت اعم از رانندگی، حضور در جلسات، آشپزی و… قابل به کار گیری میباشد. آمارها آرم می‎دهد در سال 2017، 40% از کاربرانی که دستگاه های آنان توانمند به جست و جویبار صوتی بوده ‎می باشد؛ ولی در سال 2018 این تعداد با یک جهش روبرو شده و 35 برابر شده ‎می باشد.

پژوهش مراحل بسط جست و جوی بار صوتی گوگل نماد می‎دهد در سال 2022 این راه جست و جو، رقابتی دور از شوخی با جست وجوی نوشتاری داشته و تا نقطه پایان سال جاری نزدیک به 60% از آحاد جست و جو‎های گوگل، به صورت صوتی بود. تحلیل ها نماد می‎دهند قابلیت و امکان جست و جوی بار صوتی در تارنما‎ها، یک کدام از میزان‎های مرتبه بندی سایت توسط گوگل می باشد. درپی با ما هم پا باشید تا با جست و جوی بار صوتی، تاثیر و اهمیت آن در seo و طرق سئو این شیوه نو جست و جو آشنا شوید.

آنچه درین نوشته خوا هیم داشت
جست و جوی‌بار صوتی گوگل چیست؟
به روزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار برای جست و جوی صوتی گوگل
دلایل و فواید جست و جوی‌بار صوتی
چه جمعی از این تکنولوژی بیشتر به کارگیری می‎کنند؟
آیا جست و جوی صوتی بر سئو سایت تاثیر دارد؟
چه گونه جست و جوی‌بار صوتی گوگل در هم اکنون تغییر در بازاریابی دیجیتال و سئو وب سایت می باشد؟
به چه شکل وبسایت خود را برای جست و جوی‌بار صوتی گوگل فراهم کنیم؟
روند سئو و بهبود جست و جوی بار صوتی
۱) به کار گیری از گویش محاوره
۲) از لغات کلیدی طولانی استفاده نمائید
۳) از کلمات کلیدی سوالی به کارگیری نمائید
۴) سایت خود را برای جست و جوی محلی با صرفه نمایید
۵) کمپین های تبلیغاتی برای جستجوهای نزدیک منNear Me’ Searches seo فرمائید
۶) ثبت وب سایت در دایرکتوری های معتبر
۷) محتوای سایت خود را برای موتور جست و جوی گوگل توضیح دهید
۸) نسخه تلفن همراه سایت خود را با صرفه کنید
توده بندی
مولف
زهرا حسینی کیا
جست و جویبار صوتی گوگل چیست؟
جست و جوی بار صوتی Google عملکردی میباشد که به کاربران اجازه می‎دهد به جای تایپ کردن، با به کار گیری از گوگل از طریق امرها صوتی گفتاری در وب جست و جو کنند. جست و جوی بار صوتی در تلفن همراه‌های هوشمند یا دستیارهای تعاملی خانگی معمولاً به وسیله اپلیکیشن تشخیص صدا جاری ساختن می‌گردد که کاربران را دعوت می‌کند تا سؤالات و اوامر خود را بیان کنند. جست و جوی بار صوتی Google را می‎اقتدار هم در جست و جوهای دسکتاپ و هم در جست و جوهای گوشی استفاده نمود. جملات سوالی بیشترین کاربرد در این نوع از جست و جو را دارا هستند و به دلیل اصلی بودن سرعت درین گونه جمله ها جست و جوی‌بار صوتی کاربرد چندانی دارااست، به همین برهان کارشناسان سئو بایستی به باصرفه ‎سازی جست و جوی صوتی وبسایت خود تحقیق نمایند زیرا که جست و جو با طرز متنی گوناگون از جست و جوی‌بار صوتی می‌باشد. محبوبیت جست و جوی صوتی روزانه درحال ارتقا میباشد؛ اما این تکنولوژی به هیچ وجه جایگزنی برای جست و جوی متنی نیست و همواره باید این دو تکنولوژی در کنار هم توسعه و گسترش کنند. این سبک از جست و جو بیشتر به صورت زبان محاوره و وقتگیر‎تر از جست و جوی متنی میباشد.

 

به روزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار برای جست و جوی صوتی گوگل
تعدادی سال پیش، گوگل یکی‌از اصلی ترین تغییرات را در الگوریتم اساسی خود ایجاد کرد. این به روز‎رسانی با نام الگوریتم مرغ مگس خوار شناخته می‎شد. یکی از وسیع ترین عناصری که با ظهور مرغ مگس خوار تغییر و تحول کرد، تاکید بر جست و جویبار معنایی یا معنای ضمنی عبارت های جست و جو شده بود. هدف استفاده کننده یکی‌از مهمترین اصول جست و جو است، البته برای ماشین‌ها، استنباط اینکه کاربران در هنگام جاری ساختن جست و جوهای خاص چه میخواهند بسیار سخت میباشد. این یک کدام از دلایل بسیار اساسی در به وجود آمدن مرغ مگس خوار بود.

این الگوریتم نماد می‎دهد، سکو بندی سایت ها نیز بر پایه ی نزدیکی حاصل جست و جو به اهداف استفاده کننده انجام می‎گردد. جست و جویبار صوتی گوگل نیز متکی بر مفاهیم است؛ بنابراین بسط این‌راه به معنای اقتدار آماده ساختن بهینه سازی معنایی و جست و جوی‌بار صوتی هست. بنابراین ساخت محتوای کیفیت بالا و بامفهوم که کاربران را زودتر به جواب سوالهای جست و جو شده برساند آیتم اهمیت قرار گرفت.

البته این به معنای رنگ به زانودرآوردن قدرت لغت ها کلیدی نیست بلکه بدین معناست که اصول سئو بایستی برای کلمه ها کلیدی نیز در محتواها رعایت شود. با تمرکز به گسترش جست و جویبار صوتی گوگل، بهتر میباشد محتوا و عنوان ها را برای لغات کلیدی نیز بهینه سازی فرمایید. بسیاری معتقدند وقتگیر تر شدن لغت ها آیتم جست و جو به دلیل وا رفته تر بودن جست و جوی صوتی در مقایسه با نوشتار می باشد.

 

جستجوی صوتی و بهینه سازی

 

دلایل و فواید جست و جویبار صوتی
استعمال روز افزون از تکنولوژی هوش مصنوعی و محبوبیت آن، دلیلی برای توسعه روزانه جست و جوی صوتی می باشد. دلیل اساسی محبوبیت جست و جوی صوتی وا رفته تر و سریع تر بودن آن نسبت به جستجوی متنی است؛ در‌این جستجو حاصل با جزییات بیشتر و مرتبط‎ تر یافت می‎شود. برای اشخاصی که یک سری فعالیت را هم زمان انجام می‎دهند، جست و جویبار صوتی پر کاربرد میباشد. برای مثال هنگام رانندگی و آشپزی یا تماشای فیلم می‎توانند جست و جویبار خود را به راحتی جاری ساختن دهند. یک فرد ساده میتواند حدود ۴۰ واژه در دقیقه تایپ کند، اما قادر است حدود ۱۵۰ واژه و کلمه در دقیقه حرف کند، که این امکان را به شما می دهد تا با همت کمتر، ویژگی‌های بیشتری داشته باشید. به خصوص تاثیر این گزینه بر استخراج‌ وکارهای محلی که فروششان متکی بر فروش آنلاین میباشد، بیشتر دیده می‌شود. این گونه استحصال‌ وکارها برای حفظ ترافیک طبیعی خود بایستی از این قابلیت منفعت‌‎مند شوند، در غیر این صورت از رقابت با رقبا جا می‎مانند.

 

چه جمعی از این تکنولوژی بیشتر به کار گیری می‎کنند؟
آمارها نشانه می‎دهد که در سال 2020 نسبتاً نیمی از جست و جو‎ها به صورت صوتی جاری ساختن می‎گردد. جست و جویبار صوتی در سال 2016 نسبت به 2008، 35 برابر افزایش داشته می باشد. 55 درصد از نوجوانان و 40 درصد از بزرگسالان از این نوع جست و جو به صورت روزانه به کار گیری می‎ نمایند. در طول روز 19 درصد کاربران از iOS وsiri استعمال می‎کنند. بیشترین استعمال این جست و جو به وسیله نوجوانان می‎باشد؛ اما دربین بزرگسالان نیز کاربرد زیادی دارااست. طبق آمار جمعاًَ دانا بیشتر افراد در بین 13 تا 18 ساله از جست و جوی بار صوتی استفاده می‎کنند. همینطور افراد نابینا نیز با این تکنولوژی به راحتی به جست و جو می‏پردازند و کاربرد زیادی برای این شرکت از افراد داراست.

 

آیا جست و جویبار صوتی بر بهینه سازی وبسایت تاثیر داراست؟
صراحت دارد که هنوز نمی‎توان گفت جست و جوی نوشتاری از دربین رفته است؛ اما جست و جویبار صوتی را دیگر نمی‎اقتدار نادیده گرفت. با دقت به اینکه جست و جوهای تایپ شده و پرس و جوهای صوتی به طور قابل توجهی مختلف هستند، ظهور فناوری جست و جوی بار صوتی از متخصصان سئو می‎خواهد تا استراتژی های خود را مجدداً پیکربندی و تمجید کنند و آنها‌را برای جست و جوهای صوتی پاسخگوتر و با صرفه تر کنند.

ایجاد محتوای موءثر و اثر گذار که کاربران را سریع تر به پاسخ جست و جوهای خود برساند می تواند در جست و جویبار صوتی تاثیر بگذارد. با توجه به‌این آیتم که دستگاه‌های بدون کاغذ نمایش و دارای قابیلت جست و جوی بار صوتی روز به روز فراگیرتر می‌شوند، در شرایطی‌که وب سایت ها با جست و جوی بار صوتی گوگل بهینه سازی شده باشند، از این مورد فایده خیر و خوبی می‎برند؛ ولی با تمام تاثیرات مثبتی که جست و جویبار صوتی برای بهینه سازی وبسایت شما فراهم می‎کند، لزوماً چیزی نیست که شما می بایست کل استراتژی سئوی خود را مبتنی بر آن بسازید.

 

چه‌گونه جست و جوی‌بار صوتی گوگل در اکنون تغییر‌و تحول در بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی وب سایت می‌باشد؟
یک کدام از تبارک‌ترین تغییراتی که در سال‌های اخیر در جست و جو دیده‌ایم این هست که وبگردی به شدت شخصی‌شد‌ه‌است. Google با ترکیب خدمات و تولیدها متفاوت گوناگون خود، متوجه تجربیات و ذوق جست و جویبار منحصربه‌فرد هر استفاده کننده به طور دقیق گردیده‌است. این عمل منجر ایجاد کرد یک استراتژی بازاریابی شده (بازاریابی بر طبق افراد)، که یک تکنیک فوق‌العاده کار کشته میباشد. همان گونه که از نامش پیداست، یک روش بازاریابی می باشد که به تبلیغ‌کنندگان اجازه میدهد تا کاربران را بر اساس شخصیتی که هستند، به جای اخلاق و رفتار‎شان هدف قرار دهند. در بازاریابی بر پایه ی افراد شاهد تغییر‌و تحول عمیقی به سمت شخصی سازی شدن بازاریابی برای کاربران هستیم که علاوه بر تاریخچه جست و جو و ترجیحات خرید به صدای افراد هم اعتنا می‎گردد.

 

چه طور سایت خود را برای جست و جوی صوتی گوگل فراهم کنیم؟
خبر بهتر این هست که در شرایطی‌که از بهترین طرز‌های seo فعلی استفاده می‌کنید، نیاز به ایفا کارهای متفاوتی ندارید، اما در صورتی فعلا وبسایت خود را به روش درست با صرفه نمی‌کنید؛ جایگاهی در جست و جوی‌بار صوتی کاربران نخواهید داشت. این نکته حائض اهمیت را باید در حیث داشت که ایجاد کرد محتوا می بایست به صورتی اثر گذار و مفید باشد تا کاربران با آن ارتباط برقرار کنند و محتوا بتواند در جست و جویبار صوتی گوگل سکو بگیرد. به علاوه، بایستی رابطه در میان جست و جوی بار صوتی و استفاده کننده را پیش گویی کرده و همیشه به خیال و خاطر داشت که آنان را زودتر به حاصل جست و جو برسانیم. پس عبارتی که به صورت صوتی جست و جو گردیده است، باید پاسخ و منفعت‎ای هویدا، کوتاه و مختصر داشته باشد.

 

پروسه seo و بهبود جست و جویبار صوتی
۱) استعمال از لهجه محاوره
استفاده از زبان محاوره به دلیل seo محتواها برای جست و جوی صوتی امری ضروری میباشد، چرا که جست و جوهایی که افراد تایپ می‎کنند با آن چیزی که بیان می‎کنند، متعدد میباشد. در حالی که شخصی ممکن است با به کار گیری از صفحه کلید خود «محل تعمیر موبایل در تبریز» را جست و جو کند، در جست و جوی‌بار صوتی ممکن میباشد حرف کند، «چرا وضوح دوربین گوشی سامسونگ کم شده؟» محتوای شما بایستی به اندازه کافی هویدا و مشتمل بر مفهوم باشد تا گوگل معنای محتوای سرچ شده را بفهمد و در برگه نتیجه ها آرم دهد. کوشش نمائید از الگوی کلامی در کوئری‎ها و کلمات کلیدی زمانبر استفاده نمایید. کاربران با سبک نوشتاری خود حرف نمی‎گویند، به خصوص هنگامی که قصد جست و جوی‌بار چیزی را به طور آنلاین داشته باشند.

در جست و جویبار صوتی، سئو با الگوهای کلام وری عامیانه ی مردم گره می‎خورد و مایحتاج است که از این پس کلمات محاوره‎ای شکل و لغت ها زمان بر تر را نیز در دایره ی کلمه ها کلیدی در نظر گرفت.

 

۲) از کلمات کلیدی زمانبر استفاده کنید
یک کدام از موثرترین استراتژی هایی که می‎توانید هنگام سئو جست و جوی‌بار صوتی اتخاذ نمایید، مقصود قرار دادن کلمه ها کلیدی وقتگیر(کلمات کلیدی) می‌باشد .لغات کلیدی دم بلند (Long-Tail) عبارت‌ هایی هستند؛ که همانطور که از نامشان پیداست، زمانبر‌تر از لغت ها کلیدی جستجوی ساده هستند. علاوه بر این، کلمه ها کلیدی دم بلند حدوداً ۷۰٪ از تمام جستارهای جستجو را تشکیل می‎دهند، به این مضمون‌ که آن‎ها کمتر رقابتی می باشند، اما اهمیت کمتری ندارند. نکته دیگری که هنگام هدف قرار دادن لغات کلیدی دم بلند باید در حیث گرفت این می باشد که مردم واقعاً چه گونه از جست و جوی بار صوتی استعمال می‎کنند. برخلاف کلمه ها جست و جوی تایپ شده، جست و جوهای صوتی گفتاری معمولاً محاوره‎ ای هستند و طرز کلام افراد در زندگی روزمره را منعکس می‎کنند. با هدف قرار دادن لغات و لغات کلیدی وقت گیر و محاوره‎ ای و پاسخ به سوالاتی که احتمالاً مشتریان احتمالی شما خواهند داشت، شانس بسیار بیشتری برای مرتبه بندی این سؤالات و ظاهر برجسته در حاصل جست و جو خواهید داشت.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو , دوره آموزش سئو, آکادمی رایا پارس ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: